English French German Spain Italian Dutch

Russian Brazil Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Translate Widget by Google

Kamis, 27 Desember 2012

NASYID HIJJAZ

Group Nasyid HIJJAZ lahir pada Tanggal 1 Ramadhan 1417H bertepatan dgn Tanggal 10 Januari 1997. Idea untuk menubuhkan Hijjaz bermula dengan kemunculan Raihan yang kita ketahui mendapat sambutan yang menggalakkan khususnya di Malaysia. Hijjaz adalah Gabungan vokal Murni yang memperpadukan suara murni sehingga terdengar begitu indah. Tujuan Nasyid Hijjaz  ini adalah Untuk Berdakwah dari Bidang Seni dan mempekenalkan kepada Masyarakat Atau dunia Bahwa Islam Itu Indah. Baik dari Ahlak Maupun Seni.
Sejarah group ini dituturkan oleh mereka : ” HIJJAZ ditubuhkan pada 1 Ramadhan 1417 bersamaan 10 Jan. 1997. sebelum kami menubuhkan Hijjaz kami pernah menganggotai kumpulan Nada Murni lebih 10 tahun. Kami juga telah banyak mengadakan persembahan seperti di Malaysia, Singapura, Brunei, Indonesia dan juga di timur tengah seperti Pakistan, Jordan, Mesir dan juga di antara kami pernah mengadakan persembahan di United Kingdom.Idea untuk menubuhkan Hijjaz bermula dengan kemunculan Raihan yang kita ketahui mendapat sambutan yang menggalakkan khususnya di Malaysia. Sebelum kami disatukan di dalam Hijjaz, kami telah pun bertugas di tempat kerja masing-masing, apabila Raihan mendapat sambutan hangat dan kebetulan oleh kerana kami memang bersahabat baik dengan Raihan mereka mengajak kami untuk sama-sama membantu atau memeriahkan lagi dunia ini dengan kalimah Allah yang suci.
Bertolak dari sinilah dengan niat untuk melihat remaja atau adik-adik kami menjadi generasi yang berakhlak dan bermoral, berbekal dengan bakat dan minat yang mendalam kami menubuhkan Hijjaz bermula dengan saudara Munif sebagai vocal utama mengumpulkan kawan-kawan lama yang sama-sama pernah menganggotai Nada Murni bercita-cita untuk meneruskan sumbangan dakwah melalui bidang hiburan yang termampu oleh kami.”
Download album-album dari Group Nasyid Hijjaz :
1. Album Cahaya Ilahi 1997

Menampilkan Lagu : Bismillah.mp3,  Ya Nabi Slam Alaika.mp3,  Meniti Mimpi.mp3,  Berusaha Berjaya.mp3,  Asmaul Husna .mp3,   Rasulullah.mp3Kasih Mesra.mp3,  Munajat Seorang Hamba.mp3,  Tola ‘al Badru.mp3,   Cahaya Illahi.mp3.
2. Album Keizinan-Mu 1998

Menampilkan Lagu :  Zapin Kesyukuran.mp3,  Puteriku Sayang.mp3,  10 Malaikat.mp3,  Dengan Keizinan Mu.mp3,  Salim Wa Salim.mp3,  Antara Mata dan Hati.mp3,  Untukmu Rasulullah.mp3,   Sebelum Terlena.mp3,   Nahnu Bina’.mp3,   Malam.mp3.
3. Album Rindu 1999

Menampilkan Lagu :  Rasul Junjungan.mp3,   Rindu.mp3,   Dinul Huda.mp3,  Senandung Pujian.mp3,   Fatamorgana.mp3,   Selamat Pengantin Baru.mp3,  Rumahku Syurgaku.mp3,   Tanpa Agama.mp3,   Untuk Tuhan.mp3,  Rintihan.mp3.
4. Album Lukisan Alam 2000

Menampilkan Lagu :  Ayat Al – Qur’an.mp3,   Damai Nan Indah.mp3,   Lukisan Alam.mp3,   Lukisan Alam (Min One).mp3,   Rukun Islam.mp3,
Terima Kasih Ibu Ayah ft. Ae Man.mp3.
5. Album Jalan Bahagia 2001

Menampilkan Lagu :  Alam Rohani.mp3,   Dia Kekasih Allah.mp3,   Indah Hidup Bersama Illahi.mp3,   Irama Kasih.mp3,   Jalan Bahagia.mp3,   Keheningan Malam.mp3,   Mesra Desa.mp3,   Permaisuri Hatiku.mp3,   Rabbi Salim Na.mp3,  Sumayyah.mp3.
6. Album Damai 2002

Menampilkan Lagu :  Ritma Kehidupan.mp3,   Belaian Ibu.mp3,   Berkorban demi Cinta.mp3,   Salli Minni Ya Sallim.mp3,   Penawar Racun Dunia.mp3,   Al Qur’an Kalamullah.mp3,   Debu-debu Dosa.mp3,   Pemimpin Yang Adil.mp3,   Pesona Cinta.mp3,   Aku Hanya Umar.mp3.
7. Album Selawat Nabi 2003

Menampilkan Lagu :  Surat At Taubah 128 – 129.mp3,   Allohumasolli.mp3,  Ahmad Ya Habibi.mp3,   Khairul Bariah.mp3,   La Ila Ha Ilallah.mp3,  Robbinajjina.mp3,   Solla Alaikah 1.mp3,   Tola’al Badru.mp3,   Solla Alaikah 2.mp3,   Ya Rasulullah.mp3.
8. Album Nostalgia Nada Murni 2008

Menampilkan Lagu :  Seruan Jihad (New Version).mp3,  Assalamu’alaikum.mp3,   Sifat 20.mp3,   Cita Citaku.mp3,   Petani Yang Berjasa.mp3,   Wahai Kaum Muslimin.mp3,   Munajat.mp3,   Haji Menuju Allah.mp3,09 Hijjaz –   Marilah Berkasih Sayang.mp3,  Harapan Pada Ayah Ibu.mp3,   Indah Hidup Bersama Ilahi.mp3,   Rindu.mp3,  Huru Hara.mp3,   Di Mana Kebahagiaan Di Mana Ketenangan.mp3,   Islam Yang Telah Berkembang.mp3.
9. Album Permata Hijjaz 2010

Menampilkan Lagu :  Gurindam Berkasih.mp3,   Embun Hidayah.mp3,   Satu Amanah.mp3,   Syukur Pada Mu.mp3,   Ratu Nil (Yukabid).mp3,   Neraca Diri.mp3,   Ala Baladi.mp3,   Engkau Insan Sempurna.mp3,    Kekasih Agung 1431.mp3,   Iman Islam Ihsan.mp3,   Kalimah Utama.mp3.
10. Album Pelita Hidup I

Download Full Album [45.81 mb] Password : nasyid.
Isi Lagu :  Hidupnya Insan, Kala Subuh, Mata Hati, Pelita Hidup, Ya Rabbi Bil Mustafa, Ayat Al-Quran 1, Ayat Al-Quran 2, Doa Pagi, Hadis, Zikir 1, Zikir 2, Zikir 3, Zikir 4, Zikir 5, Zikir 6, Zikir 7, Zikir 8.
11. Album Pelita Hidup II

Download Full Album [53.58 mb] Password : nasyid.
Isi Lagu : Ayat Al-Quran 1, Ayat Al-Quran 2, Ayat Al-Quran 3, Ayat Al-Quran 4, Hadis 1, Hadis 2, Hadis 3, Hadis 4,Zikir 1, Zikir 2, Zikir 3, Zikir 4, Zikir 5, Zikir 6, Zikir 7, Zikir 8, Zikir 9, Zikir 10, Doa, Dunia Yang Sepi, Kau Sahabat Kau Teman, Mati, Selimut Putih, Sifat Mahmudah, Talqin, Wahai Insan.
12. Album Pelita Hidup III

Download Full Album [29.21 mb] Password : nasyid.
Isi Lagu :  Hukum Tuhan, Kawan, Ke Dalam Diri, Pepatah Pujangga, Renungkanlah, Ridhaa Al-Waalidaini, Rimbun Keampunan, Setulus Doa.
13. Album Pelita Hidup IV

Download Full Album [45.47 mb] Password : nasyid.
Isi Lagu :  Al-Kahfi Ayat 17, Ar-Rum Ayat 30, Doa Kesejahteraan, Doa Murah Rezeki, Hasbi Rabbi, Hasbiyallah, Narration – Adam & Hawa 1, Narration – Adam & Hawa 2, Nasihat Waqi’, Dilema, Hidayah, Ilmu, Nur Tuhan, Seruan Suci, Sunnah Orang Berjuang, Terimalah Aku, Yang Maha Penyayang.
14. Album Pelita V

Download Full Album [52.84 mb] Password : nasyid.
Isi Lagu : Hijjaz – Cerita Khutbah Wida’, Cerita Pertemuan Di Padang Arafah, Cerita Sejarah Pengorbanan 1, Cerita Sejarah Pengorbanan 2, Doa Dan Zikir Di Padang Arafah, Tawaf 1, Tawaf 2, Tawaf 3, Haji Rukun Ke 5, Panggilan Haji, Peristiwa Padang Arafah, Sejarah Pengorbanan, Sofa Dan Marwah, Panggilan Haji.
14. Album Hijjaz Lembaran Syawal (2006)

Download Full Album  (40.86 MB).
Isi Lagu : Hijjaz – Nasihat Ramadhan, Ina Kulai – Puisi 1, Unic – Salam Pertemuan, Lafaz Niat Puasa, Ae-man – Ramadhan, Bulan Puasa, Hijjaz – Suara Takbir, Gabungan Artis – Minal Aidin Wal Faizin, Ina Kulai – Puisi 2, Ina Kulai – Tak Punya Siapa, Ae-man – Selamat Hari Raya, Mestica – Semerbak Aidilfitri, Gabungan Artis – Joget Lebaran, Takbir Raya.

Untuk mendapatkan lirik dari Hijjaz, klik pada link dibawah ini :

1 komentar:

  1. tolong posting lagi album lembaran syawal,saya sangat suka album ini. terima kasih.

    BalasHapus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters